måndag 5 januari 2009

Fuskpäls i äkta kyla

Idag skulle jag och sambon vända tillbaka dygnet och slet oss upp vid åtta-tiden efter att ha kommit i säng vid halvtre tiden igår natt. Mysig pyjamasfrukost med tänt ljus och sen lite snabbstädning. Ut på stan för att välja ut en vigselring till mig. Har provat en hel del innan men man måste ju prova och tänka, prova och tänka.....-5 ute och strålande sol. Fikade på söta kaffestugan på Baltzargatan och sen ut igen. Tror att det lutar åt en alliansring med 5 stenar, 0,3 carat. Sitter som en smäck på mitt lilla ringfinger och så är den klassisk och bling-blingar mycket he he!

Har fått lära mig av den mycket vänliga damen i guldbutiken att vigselringen ska sitta innerst, närmast hjärtat såklart, för det hade minsann en präst sagt...fniss. Men det kan nog verka rimligt ändå.

I en annan butik sa tjejen som hjälpte oss att om vi skulle gifta oss i augusti så skulle vi tänka på att det tog längre tid att tillverka ringen. Nu tog det ca 3 veckor. Ha ha....inga problem sa vi, vi gifter oss om sex veckor! Hon såg lite förundrad ut då. Jag tycker det här tidsschemat är perfekt, tänk att gå och stirra på en ring i 7 månader utan att få ta på den och kanske tom ångra sig.

Sen var vi lite frusna så vi åkte och solade solarium...mmm...skönt att värma sig och så börja på brännan till bröllopet! Sambo lite tveksam men verkade nöjd efteråt :-) Inte för att vi ska se ut som 2 pepparkakor, bara lite gyllene lyster.

Hem för sedvanligt mysande och pysande i soffan. Imorgon är sista röda dagen på ett bra tag, lika bra att passa på att njuta av den.


Här är jag i Västra Hamnen idag. Fuskpälsen är guld värd i kylan, köpte den för ett år sedan för ett vrakpris i en outletbutik.

Inga kommentarer: