onsdag 11 februari 2009

Jag älskar februari!

Många har undrat varför man har ett vinterbröllop, de flesta gifter ju sig på sommaren även om fler och fler väljer tex höstbröllop eller vårbröllop! Innerst inne så har jag nog alltid sett ett vinterbröllop framför mig. Kan bero på att jag är född på vintern och att jag älskar snö & kyla. Sen så är ju inte skånsk vinter så kul så jag borde väl egentligen bo längre norrut...hmm...

Jag gillar ju inte heller att göra som alla andra plus att ett vinterbröllop lyser upp i mörkret! Man kan ha massor av tända ljus och glittrande dekorationer, dessutom är det praktiskt då saker och ting inte är så uppbokat eller slut på lager.

Sen så tycker jag att februari är en kanonmånad. Den är kort, det börjar bli ljusare, man kan äta semlor och köpa krispiga tulpaner. Och är det någongång det snöar i Skåne så är det nästan alltid i februari. Och som grädde på moset så är det ju faktiskt både Valentines Day och Melodifestivalen! Och i framtiden kommer jag att fira min bröllopsdag i februari :-)


Inga kommentarer: