onsdag 30 mars 2011

Domedagsprofeterna

Känner ni dem? Domedagsprofeterna. De som alltid ska tro det värsta och gärna pracka på dig det också. Särskilt när det kommer till sjukdomar. Det där händer ganska ofta tycker jag. Idag var jag på Apoteket och skulle ha ett schampo för torr hårbotten som jag hört talas om. Biträdet var inte sen med att berätta för mig att ja detta skulle jag minsann ta hand om och det skulle bara bli värre med åren och det var ärftligt och hade jag inte psoriasis också?

Eller som när jag var gravid och började få lite ont i bäckenet ungefär runt v.32. Ja, det är foglossning nu vet du, det gör så jäkla ont. Mmm men nu var det helt normala smärtor pga att bebisen växer och bäckenet vidgas. Suck!!

Jag tycker inte om när folk pratar sjukdomar jämt och ständigt. Eller ska komma med någon domedagsprofetia. Jag tror att man kan dra på sig både det ena och det andra genom att gå och känna efter. Man ska inte vara nonchalant dock, ibland måste man gå till doktorn och få bot. Men att hålla på att överdramatisera allt, det köper inte jag. Och tänk på de som verkligen är sjuka....

By the way, jag gick in på hälsokostbutiken och köpte en flaska Udo's Choice, en olja som innehåller Omega 3,6 och 9. Den smörjer kroppen invärtes och gör under för hud och hår. En shot om dagen! Och nä, det är inte farligt att dricka den ;-)

1 kommentar:

Keeya sa...

Hahah ja du allt är tydligen såå farligt nu för tiden. Att man ens vågar leva ;) Kram från oss.