torsdag 20 oktober 2011

Vissa människor ska inte jobba med kundkontakt...

Igår var jag med om en märklig och lite obehaglig sak. Jag tänker inte beskriva exakt vem och vad men ungefär såhär gick det till.

Jag ringde ett samtal till en säljare och frågade hur det kom sig att han sänkt priset på en vara jag var intresserad av. En helt relevant fråga då jag tänkte att varan kanske var defekt och därav prissänkningen. Säljarens svar är då (med barsk ton): Det kan du väl räkna ut själv!

Jag blev ganska mållös och sa sen: Näää jag tänkte att det kanske var något fel på den. Frågade sen varför han hade en sådan ton mot mig. Jag var intresserad av varan och ville bara veta mer. Hade det varit fel på varan hade jag skrivit det! Vad är du ute efter egentligen?, fräste han sen.

Vid det här laget börjar jag bli lite upprörd och säger till honom på skarpen att man inte kan behandla sina kunder på det här sättet, jag är faktiskt ute efter att eventuellt köpa hans vara. Då blir svaret att "har du vaknat på fel sida?"

Jo för det var ju jag som vaknat på fel sida. Nåväl, jag lade på luren och var helt skakig efteråt. Den här människan var riktigt obehaglig. Jag bestämde mig för att kolla upp hans företag på nätet. Och mycket riktigt, jag var inte den enda som hade blivit bemött på detta viset. Det verkade till och med som om han hade lurat folk. Usch och fy vilken typ! En dag ska jag avslöja vem och vad detta handlade om. Han kan inte vara rädd om sitt varumärke inte!

2 kommentarer:

Lilla H sa...

Usch vilken idiot du skulle bett at få tala med hans chef!

barnbarnslivet sa...

en typisk psykopatisk stil. de får andra att bli förvirrade medan de själva går "fria" i sin mörka, förvrängda värld. och aldrig kan de mötas på ett trevligt sätt i den riktiga världen.