fredag 9 december 2011

Vilka dagar!

Vilka dagar dessa har varit!! Tusen saker att göra och Isabelle är sjuk. Idag var vi hos doktorn men fick konstaterat att det "bara" var ett virus. Så, som vanligt, det läker av sig självt. Två kindtänder är på väg ut också och lilla damen vill inte äta. Idag har hon tjutit nästan oavbrutet. Ingenting har varit bra. Bara teven och det knappt. Usch vad trist det är när man kommer ur rutinerna såhär. Speciellt när vi har renoverat på dagarna och kvällarna och hon har blivit passad mycket. Och jag tycker synd om mitt lilla hjärta som säkert klättrar på väggarna här snart. Isabelle mår ju mycket bättre av att gå på dagis och äta på sina normala tider. En nutellamacka klockan tio på kvällen är ingen höjdare. Men vad gör man inte för att få i lilla sjuklingen lite mat förutom välling.

Hur som helst, tur att vi har så många nära och kära som kan ställa upp och hjälpa med både renovering och barnpassning! TACK!

Bli frisk nu och var ditt vanliga glada, busiga jag!

Dessutom fick jag ett oväntat erbjudande idag som jag ska ta ställning till. Det snurrar i skallen vill jag lova.

Nu fredagsmyser jag själv en stund i väntan på en renoveringstrött man....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är jag hemma, men du hann däcka...:)

Melanie sa...

tack för din kommentar!
Ja jag hoppas det går över snart och att vi kan komma tillbaka till dom rutinerna som vi hade förut, som ändå funkade. Men när man är mitt uppe i det, så är det bara så slitsamt. Gick det över av sig själv för er, eller ändrade ni era rutiner?

Hoppas ni får en fin tredje advent och vad kul att du lämnade ett spår hos mig:)

Anonym sa...

Hejsan,
så härligt att ni renoverar! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och en jultävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela