tisdag 9 september 2008

Balans sökes

Ja den där berömda balansen, den hade jag visst glömt bort det senaste året. Så nu är mitt nya mål att hitta tillbaka till balans mellan livets alla element. Nu när jag varit hemma med skadad arm och en för jäklig feber-förkylning ovanpå allt så har jag nog fått mig en tankeställare.

Har fått mycket goda råd på sistone av väldigt speciella personer... Så nu ska jag:






1. Bli en "bitch" på jobbet, dvs säga N.E.J till saker!

2. Gör något avkopplande & intressant på fritiden för att koppla bort jobbet

3. Prioritera (min sämsta sida)

(4. Tänka ut hur jag ska bli rik utan att behöva jobba ihjäl mig)

Kom att tänka på en sång om balans som min bror sjöng när han var liten som gick såhär:

"En elefant balanserade, på en liten, liten spindeltrå-å-åd. Det tyckte han var så intressant, så han gick och hämtade en annan elefant!
Två elefanter balanserade, på en liten, liten spindeltrå-å-åd. Det tyckte dom var så intressant, så dom gick å hämtade en annan elefant!
Tre elefanter....osv"
Ja ni förstår grejen...jag känner mig som en elefant som ska försöka hitta balansen. Uppenbarligen tyckte de att det var så kul att balansera så de hämtade flera. Hmm, något att tänka på kanske...




Inga kommentarer: