måndag 27 juni 2011

När svenne ska blogga

...då får man tydligen stå ut med:

- särskrivningar
- ytterst dålig svenska
- att de kallar sina ungar för både det ena och det andra och tycker på allvar att det är humor
- att se 58 bilder om dagen på en latte eller....
- ....bilder på fika-shoppa-fika-shoppa-fika-shoppa och en drös med ointelligent dyra barnkläder
- ord som myyyyyyysigt, fiiina duuu, bääästaste, snyggo, grymme (är det ens ett ord?) och annat påklistrat
- bloggtävlingar
- smygreklam

Vad händer med svenska folket? Och JA jag borde verkligen sortera mitt bloggläsande från och med nu!

P.S Jag glömde att varna känsliga läsare men jag gör det nu i efterhand. :P

10 kommentarer:

Keeya sa...

Hahah japp så är det. Finns värre bloggar än mammabloggar där det bara skrivs om shopping och festande. Men jag måste medge att jag skriver myyyssigt och liknande ;) hahah Massa kramar

sara sa...

Haha! Framförallt är jag allergisk mot särskrivningar! I like your blog! :-)
Kan vi inte ta å ses nån da'? Lite korvgrillning en kväll kanske? (I princip hade jag kunnat fatta en sten och kastat på ditt fönster för att fråga, men jag ligger så skönt här på soffan och tar igen mig....)

Caroline sa...

Ha ha man får skriva myyyysigt om man är en Keeya!

Jo Sara absolut, livet har bara rullat på i 190 på sistone, för er med antar jag. Bra att du tar igen dig!! Imornkväll?

Maximus sa...

Ha ha ha vad har du nu hittat för spännande? Värst är nog dessa shopping/mode/latte bloggarna tycker jag. Alltså visst är det kul också men inte HELA tiden och inte med 100 bilder och lite text som man ändå knappt kan läsa.

sara sa...

Ahh, ikväll är dumt! Vi har inget att lägga på grillen, om man inte kan grilla omelett...
I morgon och fredag är bättre alternativ, ska förhoppningsvis handla ikväll :-)

Rebecka sa...

Ja, det är helt fantastiskt hur många bloggar det finns som är otroligt dåliga. Och ändå sitter man där och kollar in eländet. Skäms på sig!

Anonym sa...

Jag tycker att det låter som den berömda svenska avundsjukan. Svårt att uttala sig om människor som du inte känner....det blir ofta väldigt fel då.

Caroline sa...

Jag har redan bemött ovan kommentar i dennes blogg men jag gör det här också. Jag förstår inte varför man ska dra upp avundsjuk-kortet så fort man får kritik på sin blogg. Jag har bara inte samma åsikt som dig, fru Zimmer, angående vad en bra blogg är eller vad som är ok att skriva om barn. Men i din kategori tillhör du säkert toppskiktet!

Anonym sa...

Herregud! Det var som att hälla tändvätska på en öppen eld att skriva en kommentar på din blogg märker jag.

1. Jag heter Anna, inte fru Zimmer.
2. Jag tycker att du ska fokusera på viktigare saker i livet än brusa upp för saker du inte har med att göra.
3. Sluta tro att du vet vad jag tycker och tänker. Du har ingen aning.....och snälla rara du, lägg ner detta nu.

Ha en fortsatt fin sommar!

Caroline sa...

Det är väl bra att kommentera när man har den funktionen på sin blogg....? Eller jag förstår inte, jag fick inte bemöta kommentarer?

Jag kommer fortsätta att ha åsikter om hur och vad folk skriver. Like it or not.