onsdag 27 juli 2011

Ibland tar det skruv

Jo, ibland skriver man (jag) inlägg som folk stör sig på. Kanske för att de känner sig träffade eller bara blir arga. Jamen vad bra! En reaktion. Tänk att vi människor tycker olika, lever olika och uttrycker oss olika. Ibland provocerar jag lite för mycket men på min blogg skriver jag vad jag vill. Och kommenterar man på min blogg får man oftast svar. Annars är det ingen poäng. Men i vissa fall får man höra att man minsann inte ska lägga sig i. För mig är det inte riktigt samma sak.

Jag är en person som engagerar mig i saker, i politik, ekonomi, samhällsfenomen etc. Jag har en åsikt om det mesta. Tycker det är kul när det emellanåt blir en debatt istället för att jag bara ska lägga ut bilder på mina nya kläder eller på Isabelle. Jag kan inte räkna med att få sockrade kommentarer hela tiden och sen bli förbannad den dagen någon tycker annorlunda än jag. I en öppen bloggvärld får man finna sig i det.  Och vill man inte ha folks åsikter - ja då får man bannemig stänga av kommentarsfunktionen.

För mig är bloggandet ett intresse och ett fenomen som är rätt så intressant att vara en del av ibland. Jag läser politiska ploggar såväl som jag läser modebloggar och mammabloggar, vissa är bra, vissa är dåliga.

Min blogg är inte mitt liv, den är ett litet skyltfönster och en ventil och jag är inte så naiv att jag tror att alla tycker att min blogg är bra. Jag tycker inte ens det själv... ha ha. Ja ja, när man är 36+ då slutar man vara så förbannat känslig och får mer självdistans.

Och jag kommer fortsätta att tycka saker. Like it or not.

1 kommentar:

Keeya sa...

Har jag missat ngt? Jag tycker inte att du provocerar för mycket. Bara bra när folk har egna åsikter. Det har jag också. Har dock inte bloggat så mycket om sådant på sista tiden. Förra sommaren bloggade jag mer om provocerande saker ;) Kram från oss