onsdag 31 augusti 2011

Snart vinter!

Det var det här med vinteroverall...ska man redan ha fixat det? Verkar så....men seriöst, nu har jag ägnat flera timmar åt att kolla in vad som finns, var tom uppe i stan på PoP och klämde. Orka! Nä. Jag kommer att drömma om vattenpelarantal och tejpade sömmar hitan och ditan. Vi är så rädda att kidsen ska bli blöta om en millimeter av deras rumpa att vi gladeligen betalar 1399 spänn för en overall. Kaaa-tching! Fy dig dåliga förälder som dessutom inte köper TVÅ stycken. En hemma och en på dagis.

Ja ja, jag böjer mig och vet att jag kommer stå där stolt i vinter och titta på Isabelle när hon leker i sin nya röda PoP overall i snöslasket. Med tejpade sömmar.

Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder....Kom för guds skull ihåg det mamma!

Polarn o Pyret vinteroverall

Fast sen tänkte jag att hon måste kanske skilja sig från mängden om hon ska börja på dagis. Alla har säkert röda overaller. Tror ni Gucci kör med tejpade sömmar?

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Vi köpte ju då ytterkläderna till höst och vinter på Gekås. 329:- kr för overallen. Om priset speglar hur bra förälder man är, ja, då är nog jag världens sämsta;)

Lilla H sa...

Vad e grejjen med tejpade sömmar? Måste man ha det? Har inte rikltigt fattat det där med overaller.