måndag 5 mars 2012

New York

Jag har inte varit i New York sedan -95. Då var det andra aktiviteter än shopping och restauranger som gällde. Det handlade mer om vart den bästa nattklubben låg. Ja. 20-åringar tänker visst så. Ok, i ärlighetens namn så gjorde jag en del sightseeing också men inte så värst mycket. Det var mest.....ohhhhh där ligger den ja....men du ska vi gå och fika nu? Och så satt jag och min au-pair kompis i 90-tals jeans med en kaffe och en cigg och tyckte att vi var väldigt newyorkiga.

Men nu. Nu åker vi med företaget och tar med oss respektive. Det bli både fine dining och shopping och det ska bli så kul!

Så fram med era bästa N.Y -tips! Shoppingmåsten, lunchställen, platser, muséer.

2 kommentarer:

Maria sa...

Ååååååh, NY är min dröm.. <3

Ha roligt åt mig också. :-)

Keeya sa...

Oooh vad underbart! Har aldrig varit där, bara flugit över och sett från fönstret. Eller nja har också mellanlandat på Newark men det räknas ju inte. Det är min dröm att få åka dit någon dag. Ha det så underbart! Massa kramar!