måndag 22 mars 2010

Gravidstatus

Bebisen sprallar inne i magen och min graviditet känns smärtfri och enkel så långt (förutom illamående fram till v. 20!!!). Lite ryggont, andfåddhet och trötthet kan jag stå ut med. Alla mina värden är bra säger barnmorskan, vilket känns tryggt. Mindre tryggt känns det dock när man börjar tänka på att man faktiskt ska förlösa det där lilla (stora) livet inne i magen. Hur förbereder man sig på något sådant egentligen? Visst, man kan läsa sig till en hel del men till slut snurrar det ju i skallen av allt man ska tänka på och alla smärtlindringar som finns. Kanske bättre att inte tänka för mycket helt enkelt! Allting känns fortfarande så overkligt, har ju dessutom inte köpt en endaste bebissak än. Jo, vagnen är beställd men det är allt. Känns fortfarande för tidigt även om det kliar i fingrarna och jag vill köpa säng, täcke, kudde, babysitter, leksaker, kläder, filtar och allt sånt som luktar gott på nyfödda små bebisar. Men snart snart....

A tror att det blir en pojke eftersom den sprallar och sparkar så mycket. Jag tror att det blir en temperamentsfull flicka som kommer att bli tennis- eller golfproffs, hon övar på svingen redan nu såklart!

2 kommentarer:

Maximus sa...

Gumman! Epidural! Fuck alla konstiga metoder med floating, dyka in i smärtan osv.
Och om du vill låna babysitter etc av högsta kvalitet (du vet det är mamma som köpt det) så får du givetvis det.
Massor med kramar till dig min vän

Mattias, Karissa & Enzo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.