tisdag 13 maj 2008

Beach 08 eller Bitch 08?

Jaha, då var sommarsäsongen här! Var på stranden i söndags och insåg att bikinin helt tappat formen...och jag också för den delen. Dags för ny bikini och fastare lår! Apropå bikini så har jag under två somrar sprungit benen av mig för att leta efter en bandeaubikini, och nu kryllar det av dem i prickigt, randigt och alla möjliga färger! Grr...inte lätt att vara före sin tid! I år vill jag ha en röd bikini.

Powerwalks & styrketräning, inget fett och inget socker står på schemat nu. Började bra igår...men attans vad hungrig jag var på kvällen. Och jag kommer säkert att bli en bitch i några veckor framöver - men lite mörk choklad SKA jag unna mig i helgen iaf. Annars dör man ju.

Mitt liv befinner sig just nu i något slags vakum, eller en bubbla. Jobba, träna, äta, sova. Det står liksom lite stilla och darrar....precis som om att någonting kommer att ske. Jag tänker väldigt mycket just nu och det är frustrerande... Barn, bröllop, hus, karriär, kompisar. Ja sen...ska bara först..och det går inte nu....måste ju först göra ditten och sen datten....och VIPS så har jag fyllt 34! T-r-e-t-t-i-o-f-y-r-a år....AHHH...så jobbigt med åldersångest. Och så slutar alla tankar i en enda stor röra...Tur att jag fyller år i december :-) Nu kommer min sambo att skratta för jag vet att han läser detta.

Jobbar hemifrån idag, läser in material och jagar folk på mail & telefon. Teven står på med ett gammal avsnitt av Skilda Världar - herregud... måste sätta på musik eller nåt. Nu är det slut på min fika paus. Jobbet väntar...

Återkommer...
/C

Inga kommentarer: