måndag 14 november 2011

En speciell award

Oh. Jag fick en Award av Keeya! Tack för det och nu svarar jag äntligen. Jag skickar vidare till damerna Linda, Lilla H och Familjenytt

1. Varför började du att blogga?
Jag gillar att skriva och uttrycka min åsikt (no shit..). Bloggen blir som en ventil men även en möjlighet att dela med sig lite av vardagen till nära och kära.

2. Vilka bloggar följer du?
De som står i högerkanten följer jag men har också en hel drös bland mina favoriter i webbläsaren. Att vara någons fru är en solklar favoritblogg som jag läser varje dag!

3. Vilken är din favoritfärg?
Rosa, marinblått, vitt.

4. Vilken är din favoritfilm?
Jag älskar gamla svartvita filmer som Breakfast at Tiffanys och givetvis filmernas film; Borta med Vinden. Andra favoriter är Gudfadern, Forrest Gump och Meet Joe Black (den filmen berör på något konstigt vis och så älskar jag hur Brad Pitt talar....)


5. Vilket land/länder vill du besöka och varför?
Jag är en riktig Europatjej men det finns ju så mycket kvar att se! Vill gärna utforska Frankrike lite mer än bara Nice. Bada vid Atlantkusten, hyra ett hus i Provence, göra Paris. Ja nåt sånt. Italien är alltid favorit och italienarna är trevligare än fransoserna tycker jag. Korsika, Capri, Amalfikusten....ahh ja tack.
Ett land som lockar är Kroatien, där har jag aldrig varit. Men jag har ju varit i Makedonien och det är nästan same same och vem kan skryta med något sådant egentligen? Va va? Balkanfolk är så trevliga och gästvänliga ;-) och så kan man kränga massor med kött och shopska salata. Och vad det är kan jag berätta i ett annat inlägg.

That's all folks. Kram på er.

1 kommentar:

Lilla H sa...

Luggen åker på fredag! Tack för awarden skall svara på den sart!