lördag 19 november 2011

Lördag hela veckan

Det här med att jag äter godis i stort sett varje dag. Det är inte så bra va. Jag vet det. Nä, jag är inte sockerberoende. Jag är ingen beroendemänniska. Däremot är jag en vanemänniska. Och en "livet är en fest kom igen var inte så tråkig nu" - människa.

Jag menar, fredagsmyset kräver ju godis och likaså lördagskvällen. Annars känner man ju inte att det är helg. Och söndagen? Jo men då är det ju fortfarande helg....Måndagen är så tråkig att man tröstar sig med åtminstone pepparkakor och julmust. Tisdagar är det ju Desperate Housewives på teve och onsdagar är lilllördag. Torsdag är nästan fredag, då måste man också mysa till det. Ja. Så håller det på. Ett jäkla firande och mysande hela tiden.

Jag är inte den som slukar en Snickers i kön på Ica eller äter en påse bilar på bussen. Nä jag måste äta godis under ordnade former. Det ska vara upphällt i en fin skål och det ska vara kväll, det ska finnas filtar och teve eller bärbar dator och mjuka soffkuddar.

Nähä. Åhå. Jag borde omvandla kvällarna till yogamatta och grönt te med ett konstigt indiskt namn.

Och snälla, ingen psykoanalys nu va? Det är bara såhär det är. Kunde jag sluta vaneröka på en timme kan jag väl sluta med detta. Om jag vill.

Ska bara ta en colanapp till och fundera på om jag vill.

Inga kommentarer: