söndag 22 mars 2009

Entré...

...det är namnet på Malmös nya shoppingcentra som invigdes i helgen. Och det är ju bra på många sätt med med nytt och fräscht runt om kring Värnhemstorget. Kan behövas! Jag har ännu inte tagit mig dit. Dels för att jag inte gillar köpcentra så mycket, tycker de är rätt tråkiga. Sen så verkar det ha varit full trafikkaos och en helsikes massa folk där. Orkar inte trängas. Men någongång snart ska jag dit och kolla in stället.

http://sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/article420935/Shopping-for-sjalen.html

Sååå alla fjortisar...eftersom Burger King, H&M och alla andra kedjor finns där så är det perfekt för er! Då behöver ni inte springa omkring i klasar på gågatan och Hansagallerian. Nu kan ni vara på Entré och hänga! Det är klippt och skuret för tuggummituggande, sotade ögon, stuprörsjeans, rosa läppglans, tuperat hår och midjekort täckjacka!

Så nu när jag står i provkön på Gina Tricot på Hansagallerian så slipper jag skämmas för att jag handlar där även 13-åringar handlar. För nu är ju ni alla på...just det....ENTRÈ!
Och jag slipper höra ungefär följande utspela sig varenda eviga gång man är därinne:

"Eyyy Jasmine, fy f-n dåm byxorna e ju skitsnygga!" och kompisen svarar:
"E du dum eller? Jag ser helt tjock ut, fy f-n mina lår asså" " Ha ha ha, fniss fniss fniss...."

Och så går man in efter dem och så ligger det 20 par jeans i en hög därinne.....Suck...
Asså misstolka inte. Jag gillar tonåringar. Men jag vill inte shoppa med dem :-P

1 kommentar:

MotherofSweden sa...

Va det inte det som kallades för utklädningshörnan förr på dagis?
Och som nu är provhytterna på Gina Tricot...