torsdag 7 januari 2010

Dagens realitycheck

Idag fick jag mig en realitycheck. Sveriges mest lästa blogg drivs av en tjej som kallar sig Kissie. En 18-årig, sjukligt smal tjej med extensions, läppförstoring och snart silikonbröst. Jag blev liksom matt...är det henne alla tonårstjejer vill vara som? Vad f-n hände med världen egentligen? Folk får ju vara hur dom vill, silikon eller inte. Men jag tycker synd om alla de tjejer som kämpar med vikt, hy, hår och modeval. Varje dag. Och sen ska jämföra sig med någon som de aldrig ens har sett i verkligheten. Suck...

Detta problem, och fenomen, hade vi inte när jag var tonåring i alla fall. Inte på detta hysteriska sätt. Man bläddrade i skvallertidningar och köpte Frida och Vecko-Revyn ibland. Men det stod aldrig något om bantning, Restylane eller hårförlängning. Visst drömde man sig bort ibland och ville vara cool som Madonna eller ha Julia Roberts lockar. Däremellan brydde man sig inte så mycket. Mascaran och kajalen satt där den satt och hårspray var dagens räddning. Man var liksom rätt nöjd med hur ens rumpa såg ut i de där Levis' jeansen när det begav sig... typ 1991...

Här kan man läsa om stora bloggpriset
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6387967.ab

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Tack för titten på min blogg..
ska hålla utkik på din med!

Ha en bra helg,

Alexandra, småland

Maximus sa...

Håller med!!!!Jag tycker det är skrämmande överhuvudtaget att de bloggar som är mest lästa handlar om folk som fikar på stan, köper den och den kavajen, går på den och den klubben osv....Och jag håller fullständigt med dig Carro. Tiderna har förändrats..