tisdag 31 juli 2012

Pleasejeans och sen nudlar

På orten där jag bor gäller tre saker i modeväg:
1. Odd Molly Lovely Knit kofta
2. Please jeans.
3. Swedish Hasbeens träskor

Själv tycker jag att man borde få dessa plagg i välkomstpresent av Vellinge kommun när man flyttar in. Männen kunde få Ralph Lauren piké och en jättestor grilltång. Nä skämt åsido. Jag raljerar lite för det är snygga saker de där. Och en sak har jag lärt mig denna vår. Att tvätta bort blåbärskräm, ketchup och gräs från en vit Ralph Lauren piké är en barnlek. Lindex och H&M plagg har jag fått kasta efter att ha varit på dagis. Så ja, det är rätt mycket högre kvalité på både tyg och passform och plaggen håller för många, långa tvättar. Sen är jag ju en sucker för sådana sportiga, stilrena plagg till barn. Men jag försöker att inte göra mitt barn till någon märkesmodedocka. Icke.

En av vårens favoriter från RL

NU har jag i alla fall fått tag på jeansen alla pratar om. Har provat ett par och de är faktiskt väldigt sköna och snygga. Vi talar om Please-jeansen. De har varit slut överallt men jag lyckades hitta ett par som kommer till mig alldeles snart!

Bild från Biskopsgården


Nu blir det nudelsoppa resten av månaden.

4 kommentarer:

ellenojag sa...

hahahaha ja hade man fått de tre sakerna i välkomstpresent, hade jag flyttat ner direkt ;)

ellenojag sa...

o btw 1. du glömde plånboken från frontrow living, och btw2. en gång Please jeans, alltid please jeans!

Mamma till William och Wilma sa...

Söt klänning till din sötnos :) kram

Sara sa...

Fin blogg du har! :)

Älskar Please Jeans, köpte mina hos elsaleonie.se och det funkade bra. Fri frakt och man får 10% av köpet tillgodo nästa gång och det blir ju en del. :)