måndag 30 juli 2012

Är sommaren slut nu?

Förra veckan var jag ledig med Isabelle och vilken tur att jag prickade den veckan! Vilket väder! Svensk sommar när den är som bäst. Allra, allra bäst. Vi var på stranden i stort sett varje dag och har njutit av sällskap i form av min bror och hans familj med kusin Ludde i spetsen.

Isabelle har skjutit straffar på Ludde som, i och med att han fick målvaktshandskar av oss, gärna stod i mål och kastade sig efter Isabelles skruvade skott. Vi har numera döpt om henne till Pirlo (Italienska landslagets mittfältsmotor). Spelat tennis har de också gjort och det verkar som om att Isabelle är både vänsterfotad och vänsterhänt! Lite oväntat, även om vi har det i släkten.

Hur som....idag var det dags för jobb och dagis igen. Regntunga skyar och en påminnelse om hösten gjorde mig lite vemodig. Men....augusti har inte ens börjat och det finns kanske lite till att kräma ut ur den här sommaren. Jag tänker kräftskiva, sensommarsöndagar på stranden och flertalet grillningar kvar för att tanka ljus och energi inför hösten.

Kusinerna matar islandshästarna en underbar julikväll


Inga kommentarer: