torsdag 25 november 2010

Historien om soffbordet

Gårdagen bjöd mest på snö och blåst vilket gjorde att Isabelle och jag mestadels höll oss inomhus. Idag hade nog både lillan och jag social abstinens så därför bestämde vi oss för att luncha med Isabelles gudmor på Nova Lund. Det blev givetvis lite shopping också!

Efter det drog vi vidare till Ikea för att kolla in soffbord. Vi har länge letat efter ett nytt, jag har hela tiden tänkt att jag ville ha ett superdesignat och unikt bord men har faktiskt inte hittat något som fallit mig i smaken och som varit värt pengarna. Hur som helst, på Ikea håller de på att bygga om lite och det var lite rörigt. När vi står och tittar på ett soffbord som var "ok" kommer det fram en man ur personalen och pekar bort till en annan avdelning. "Om ni letar efter soffbord så har vi precis satt ner massor med utställningsex med 70 procent".

Vi rusar dit och hittar ett skitsnyggt runt bord i mörkbrun ek! För 495 kr! Ja tack! Jag var helt salig och tackade mig själv för att jag inte gav efter för tanken jag hade tidigare i bilen. Att strunta i Ikea helt och hållet och åka hem. Hem till soffbordet med trasigt ben, avskavda hörn och skrapmärken på ovansidan.....

Nu är det bordet ute och det nya är inne! Det flödar positiva energier just nu, känner ni det....?

2 kommentarer:

ellenojag sa...

Låter som en grym dag, först lunch med gudmor och sen soffbord till bra pris, kan nog inte bli bättre än så en torsdag :)

Nina sa...

Jag älskar MOLO! Men barnen börjar bli lite stora för deras prints nu... Fast popcornprintet gick som sagt hem =)


Trevlig helg! Och kul att du kikade in ; )