fredag 6 maj 2011

Lekplatsmamman

Jag är nog ingen lekplatsmamma. Ni vet en sådan som kommer förberedd till lekan med kaffetermos, bebisjuice och filt under vagnen. När jag går till lekplatsen har jag jeans, solbrillor, ny kofta och sjal på mig. Jag glömmer våtservetter och vatten. Inte så smart. Måste öva mer. Och jag vill inte att Isabelle ska äta grus. Men det är oundvikligt.

Idag gjorde vi framsteg och istället för att tre mammor smygglodde och log stelt så pratade vi med varandra. Att det ska vara så svårt.  Det var ju riktigt trevligt på lekplatsen. Och Isabelle hade också kul.

Bilden är från i påskas. Lekplatsen på Ribban.

1 kommentar:

Keeya sa...

Hahah lite likadan men man lär sig... ;) Och jag kan aldrig vara tyst så jag snackar oftast med alla. Ha en trevlig lördag :) Kramis