torsdag 19 maj 2011

Prioriteringsförmåga

Ibland undrar jag varför man sätter igång tusen olika saker samtidigt.

Dagen började med promenad vid 9.30 snåret. Fram och tillbaka till stan för bikinishopping. Köpte med sushi hem, mums, det var längesedan! Under eftermiddagen försökte jag ta hand om en väldigt klängig och trött Isabelle som bara ville mysa i mitt knä eller käka papper. Ne ne neneeeeee...ma ma ma ma mamm. Ja, ungefär så låter det nuförtiden....Samtidigt försökte jag jobba lite.

Strax innan mannen kom hem däckade Isabelle i min famn. Då fick jag ett infall. Jag ska baka bröd! Satte igång med degen och kokade potatis till middagen. Klockan sex begav jag mig ut på en joggingtur medan maken matade Isabelle. Konstaterade att vi är osynkade idag. När jag kom hem satte jag in bröden i ugnen, och stekte två kotletter. Sen var det dags för Isabelle att bada och eftersom jag inte hade duschat än försökte jag mig på att bada henne samtidigt. Sjöslag i badrummet! Torka, torka, torkaaaaaa.....Sedan var det nattning (trodde vi) och precis när maken hade dukat upp middagen och hällt rödvinet i glasen började Isabelle gråta i sin säng och ville inte sova. Så vi åt samtidigt som hon fick vara i gåstolen (ja vi använder den fortfarande vid akuta situationer).  Sen ägnades ytterligare en timme åt att söva bebis. Min tröst i natten är att hon sover längre imorgon bitti. Tror jag.

Prioriteringsförmågan var inte på topp idag iaf...

Mamma, det är SÅÅÅÅ tråkigt när du ska shoppa!

Förmiddag och ganska pigg & fräsch fortfarande

Min sushi! Nä min! Brr brrr....min! Hörru katten det är MIN!

Inga kommentarer: