tisdag 11 september 2012

Matkasse!

Vi är inte bra på att planera maten och göra veckomatsedlar samt storhandla. Nackdelen med detta är stress och ett skyhögt matkonto. Jag menar, det finns roligare saker att göra än att komma hem 16.45 med en tröttis från dagis och ha noll middagsvaror i kylen. Utöver detta ska man ha fantasi och laga nyttig mat dessutom. Jag anser mig vara rätt så hyfsad på att laga mat, följer dock sällan recept vilket egentligen är synd för idag finns det så stort utbud av receptsamlingar för att inte tala om allt som finns på nätet.

Isabelle har alltid ätit bra. På dagis säger de ofta att hon har ätit 2-3 portioner. Dessutom får hon välling morgon och kväll så skulle hon inte äta på kvällen är det inte hela världen men oftast äter hon det som serveras.

Hur som haver. Igår var det premiär för oss att prova en matkasse. Vi valde Linas Barnkasse, den verkar vara nyttig, enkel och god på samma gång. Igår blev det Fåraherdens paj med ärtor. Supergott, om än lite kryddsnålt men det kan man ju alltid piffa till själv! Och vad skönt att följa ett recept. Jag behövde inte tänka efter själv :).

Idag blir det Fish n' chips.

Jag känner mig helt plötsligt väldigt strukturerad.

Inga kommentarer: