tisdag 25 september 2012

Morgonstund

Hur ser era morgonrutiner ut? Är du sådan som går upp i god tid och läser tidningen med en kopp kaffe? Eller hastar du upp, stretchar och beger dig på en joggingtur för att sedan dra i dig en nyttig smoothie och är på jobbet 7.30? Eller snoozar du, går upp tio minuter för sent, duschar, klär på din 2-åring samtidigt som du tar på mascara, försöker rafsa ihop mobil, nycklar, strumpor, regnjacka till dagis och svär över att du inte förberedde allting kvällen innan?

Den sistnämnda är jag. Förmodligen ser jag väldigt kontrollerad ut på morgonen och jag jobbar alltid i det tysta. Morgonen ska bara klaras av och iväg ska vi. Som tur är så är Isabelle väldigt duktig på morgonen. Välling framför Bolibompa, kläder, tandborste (ok det går inte sååå bra på den fronten), skor, jacka, ut, bilen, dagis, ejjjjjjjjjjjjjåååååååååå mamma! vinkande i fönstret. Och så vill man svimma litegrann för att hon är så söt, och så tänker man att man egentligen vill jobba mindre och vara mer med Isabelle. Sen sätter man sig i bilen och kör, dricker medhavt kaffe, lyssnar på radion och ser soldiset över åkern och tänker att det här ska  nog bli en kanondag och fan vad bra jag har det egentligen.


Morgonstund var det ja.

1 kommentar:

Maximus sa...

Ha ha ha jag känner igen mig:-) Ja vad vi har det bra! Kram