fredag 16 maj 2008

Kommunikation på hög nivå

Jag jobbar med kommunikation. På ett stort internationellt företag. Jag är manager. Jag är blond. Jag ser ganska ung ut. Jag är professionell, effektiv och snabb. Har lätt för att se helheten. Måste se helheten i allt jag gör. Jobbar inte med detaljer. Det får andra göra som är bra på det. Jag är jävligt bra på det jag gör.

Jag får kämpa ganska mycket mot att bli en sådan som bara sitter och producerar power point presentationer och posters. Men vissa människor i ledande befattningar med tre meter långa titlar har svårt att förstå att jag MÅSTE sitta i ledningsgruppen annars kan jag inte utföra mitt arbete.

Undrar hur det hade varit om jag hade varit en medelålders man i kostym? Bara undrar...för det är en sak som jag funderar på idag.

Cheers

Inga kommentarer: