torsdag 18 september 2008

Stormen har börjat att bedarra

Det har stormat omkring mig ett tag nu. På jobbet alltså. Har inte fått ro att andas. Tyvärr gick det så långt att jag tvingades att ta ett break. En paus i allt det kaotiska som yrkeslivet innebär. Börjar känna lugnet nu...Gillar storm men inte alltid....

Den största insikten som jag har kommit till hittills är den att jag faktiskt vill ha roligt på jobbet. Jag vill ha en stimulerande miljö och en mångfald av människor runtomkring mig där det är högt i tak och man ger utrymme för oliktänkande och kreativitet. Särskilt om jag ska kunna vara stolt över mitt yrke och fortsätta brinna för det jag gör. Annars kan man ju lägga av. Kanske låter passionerat naivt för vissa men inte för mig. Jag är ingen flummig typ precis men jag är nog en skön blandning av en businesswoman och en glamourös "vill jobba med människor" typ....Ha ha!

För tillfället är den största lyxen att bara få vara...resten ordnar väl sig. Ikväll blir det filmen "27 dresses" & en påse Gott & Blandat! (jo jag skulle ju banta men va f-n...)

Inga kommentarer: