söndag 29 augusti 2010

En katts bekännelser. Del 3



Igår skulle matte så äntligen kela med MIG. Men det tog en minut så började hon undersöka min haka. Miaaaoooooooouuu en fästing! Så började matte och husse oja sig och sprang hit och dit. Ja så går det när ni tvingar ut mig! Husse fick rycka loss den och det gjorde inte så ont, jag är ju tuff, pep bara lite. Så att de skulle tycka synd om mig och ge mig mer mat.

För övrigt är jag så trött nuförtiden. Lilla källingen tar musten ur mig. Jag måste ju vara inne och passa den hela tiden. Matte tycker att jag ska gå ut men nej. Måste vakta så att den inte hittar på något fuffens. Fast häromdagen gallskrek lilla källingen en hel eftermiddag. Så länge har hon aldrig skrikit innan. Och inte nog med det. Matte hade bjudit in en annan källing och hennes matte! Då blev det för mycket för en kisse som mig så jag drog. Ja och gästerna fick också dra. Som ni ser är jag helt utmattad...ja men det är såhär i spädkällingåldern tydligen, det har matte sagt. Lilla källingen sover länge om nätterna tack och lov och då passar jag på att kolla på Animal Planet. Men som ni ser så tar tröttheten ut sin rätt nu....

/Linus

Inga kommentarer: