torsdag 9 april 2009

Bad hair days...bad...

Mitt hår! Jag har inte klippt mig på 3 månader och nu verkar det sätta sina spår. När jag går ut ur duschen och har torkat håret med handduk så tar det typ 1 minut så är det torrt och frissigt. Blä...Och för att få ner frissigheten så plattar jag det vilket gör att det sliter ännu mer på håret.

Har en miljard hårprodukter, saltvattenspray, balsamspray, mousse, hårlack etc. Inget hjälper. Nä, jag tar inte i alla på en gång. Och nu är mitt Kerastase schampo slut också. Måste ringa min frisör! Ska försöka motstå frestelsen att klippa för mycket, vill ju egentligen ha Hollywoodhår men det kanske inte funkar för alla...hmmm....

Stilen som skådisen Lauren Conrad har är skitsnygg. Kanske inte behöver ha så långt hår men nästan :-)

http://www.aftonbladet.se/sofismode/article4853261.ab

2 kommentarer:

eco chic sa...

Jag har helt slutat med vanliga schampo och använder bara ekologiska. Mitt hår mår mycket bättre, plus att det inte längre är statiskt. Antingen tvättar jag med Weledas babyschampo (!) eller ekologiskt Urtekram som jag fann på ica. Problemet med vanliga schampo är att de innehåller ämnen som torkar ut ditt hår och tillför en massa konstgjort som fäster på hårstråna. Här är en länk till vilka ämnen du ska undvika:
http://www.lockig.se/?q=node/11
Lycka till!

MotherofSweden sa...

Det behöver också byggas upp inifrån, hår,hud,naglar alltså.
Köp omegaolja/kapslar.
Det ska va med omega 3,6 o 9 plus ev. med linfröolja.
Smakar urk men ger glansigt,fylligt och starkt hår.
Och en magnifik solbrun hud.
Men först kommer omegaoljorna att ge de inre organ som behöver av detta tillskott, sist kommer huden att få. Så fungerar kroppen. Så det är bara att svälja o svälja, forever av detta viktig tillskott.