torsdag 19 augusti 2010

Babysnack

Igår köpte jag tidningen Mama. Suck...Det känns som om allting handlar om hur man ska överleva med barn. Inte leva med dem. Är det inne att det ska vara jobbigt att ha barn? Men ok om man gör det jobbigt så blir det jobbigt. Kan folk inte bara tagga ner lite och inte ha så höga krav på sig och sina barn? Det blir nog bra ändå, vi 70-talister överlevde ju.... Och så undrar vi varför folk går in i väggen....

När man är nybliven förälder brukar folk (nästan) alltid ställa följande frågor:

Får du sova nåt då?

- Ja, Isabelle sover 7-8 timmar i sträck på natten så det är lugnt. Dessutom så gillar vi att somna om när pappa har gått till jobbet :-)



Är det inte jobbigt att bära runt bebisen hela tiden utan en Baby Björn?

- Tja, jag har varit sugen på att prova men det är nog inget för mig eller Isabelle. Hon leker själv i sitt gym eller på mage eller sitter och filosoferar i sin babysitter. Då gör jag mina grejer. Jag tror inte på det där med att bära runt hela tiden. Faktiskt. Isabelle och jag myser i soffan eller sängen och har kvalitetstid istället.



Du hinner knappt duscha eller gå på toa nu va?

- Jo, jag duschar när Isabelle sover och jag sminkar mig och fixar håret när hon ligger på skötbordet brevid och jollrar. Hon är min stylist :-)

Alltså, jag påstår inte att allting går på räls. Vissa dagar är man sjukt trött. Som ikväll när Isabelle var kinkig och övertrött. Men det fixar ju sig tillslut, man får försöka att inte sätta så mycket press på sig själv helt enkelt.

2 kommentarer:

Bawa sa...

Vad mysigt ni har det! önskar att fler mammor kunde vara lite mer laid back och bara ta saker och ting som de kommer. Inspirerande :)

Maximus sa...

Gumman! Du har fattat grejen och JAAAAAAA barnen överlever och du med. Jag menar sojar du att jag också fått mycket frågor och åsikter om min livsstil och Aron mår kanon och lider fan inte av att mamma går ut ibland och festar eller att han inte blir buren hela tiden. Do your thing! Kramar