söndag 15 augusti 2010

Spindelkvinnan

Spindlar måste vara det äckligaste som finns! Igår fick jag ringa hem min man från en pokerafton för att döda en gigantisk spindel. MEN eftersom den var så äcklig och kröp runt var jag liksom tvungen att döda den. Först med hårspray så den klibbade fast. Hårsprayen måste dock vara av sämre kvalitet, så det klibbar riktigt mycket. Det gjorde inte min. Därefter kastade jag först tidningen Vi Föräldrar på den men den var för klen så det blev H&M:s höstkatalog som fick sätta in nådastöten. Kras sa det. Och när mannen kom hem efter att ha cyklat i ösregnet möttes han av en stum och darrande fru. Men jag gjorde det. Jag dödade den jäveln. Och katten då, tänker ni säkert. Ja han blev rädd av mina snyftningar och sprang och gömde sig...tack för den...

Men hur kommer det sig att en människa kan vara så rädd för spindlar? Jag menar, det är större risk att jag dör när jag cyklar eller kör bil. Men något är så starkt förknippat med äckelkänslor när det kommer till dessa kryp att det blir outhärdligt för somliga. För såna som mig exempelvis.

Jag längtar till höstrusk och lite kyla så att man kan få krypa upp i soffan, tända ljus, svepa in sig i en filt och se en film. Men jag lär ju inte hyra Spindelmannen....

Inga kommentarer: