måndag 23 augusti 2010

Måndagslyx

Idag är det måndag och det betyder besök på BVC (Barnavårdscentralen). Ja, åtminstone varannan måndag brukar jag gå dit. Än så länge...sen blir det nog mer sällan men jag tycker det är så kul att väga Isabelle :-). Och hon verkar tycka det är kul med alla leksaker som hänger från taket. Efter att vi är klara brukar jag ta en fika på ett opretentiöst café i närheten. Förvisso är det nyrenoverat men det är inte någon större rusning dit av innefolket. Men det är gott om plats, fräscht, lugnt och det finns en stor platt-tv och ett gediget förråd av skvallertidningar. Att man dessutom får en kaffe och en kanelbulle för 30 kr gör inte saken sämre! Och där sitter jag, i lugn och ro, dricker mitt kaffe och bläddrar i senaste numret av Hänt Bild. Isabelle sover sött i sin vagn under tiden. Perfect! Det är min måndagslyx det :-)

Inga kommentarer: