tisdag 7 april 2009

Påskpynt

Har hunnit med att göra lite påskfint idag. Egentligen skulle jag vilja pynta mycket mer men påsken går ju så snabbt. Dessutom ska vi åka bort en del också så man hinner inte riktigt njuta av det. Nästa påsk vill jag i alla fall vara hemma och färga ägg, göra påsklamm, grava lax och pynta med fjädrar på balkongen! För påsken är ju så härlig. En massa god mat, godis, glada färger och våren alldeles runt hörnan. Har man tur kan man tom grilla någon dag också!

Apropå fjädrar och fåglar. Köp ekologiska ägg i påsk och kolla upp var era fjädrar kommer ifrån så de inte är äkta och/eller plockade från levande fåglar!!


Gult är faktiskt fräscht!



Väntar bara på att det där stora ägget ska fyllas med något... :)



Lila funkar ju till påsk, tur det :)

Nu ska jag bara vänta på mitt påskägg! Men först en joggingtur...

Lite intressant påskläsning i Sydis idag

1 kommentar:

eco chic sa...

Vad snyggt ni har i vardagsrummet! Ha en glad påsk - jag ska också köpa ekologiska ägg, fast det gör jag ju alltid :)