fredag 29 maj 2009

IT - dagens stressfaktor no 1

Ok...jag har svårt att klara mig utan Internet. Det kan jag villigt erkänna. Just nu sitter jag hemma hos min föräldrar och surfar och försöker beta av den enormt långa "att göra" listan som jag har just nu. Jag försöker samtidigt att koppla upp mig mot jobbets server men får 4 felmeddelanden och man ska göra typ 100 steg innan man kommer in. Men när jag väl är inne så är jag så trött och irriterad så att jag knappt orkar jobba.

Sen så skulle jag logga in på min danska internetbank. Herregud. Är det nån som kan hålla med mig om att Nordea har världens sämsta loginfunktion. Och min svenska internetbank kan jag inte logga in på för min man har tagit med sig min dosa till jobbet. Jo tjena...det är sant!! Ja just det, innan allt detta strul så tog det ca en timme innan jag kunde koppla upp mig på minma föräldrars trådlösa nätverk. Fick ringa supporten 2 ggr. Gomiddag!

Så all den här IT:n som svämmar över oss och ska göra vårt liv SÅÅÅÅ mycket smidigare, gör den verkligen det? Är det egentligen inte så att den stressar upp oss mer istället...

Nu ska jag kolla mina 4 olika e-mailkonton....bara en sån sak...

Inga kommentarer: