fredag 3 december 2010

Mysteriet med flaskan

Idag kom vi så utanför dörren, Isabelle och jag. En promenad i snön och så en fika hos min farmor. Kändes som jag gick på moln med mina nya stövlar!

Isabelle är verkligen inne i en fas just nu tror jag. Helt plötsligt ska hon inte dricka flaska på kvällen. På morgonen går det bra men på kvällen... NEJ. Bara man visar flaskan blir hon arg. Vi kan inte riktigt hålla oss för skratt, vad har flaskan gjort? Ikväll försökte vi dessutom introducera välling, hon har ju druckit NAN (modersmjölksersättning) fram till nu. Gick sådär....med tanke på ovanstående.

Innan hon ska sova tycker hon om att ligga i famnen och bli vaggad. Emellanåt tittar hon upp och ska känna på mitt ansikte eller dra lite i näsan. Det är så gulligt! Vi har ju varit vana vid att bara lägga henne i sängen, pussa och säga godnatt, sen har hon somnat. Nu är det en lite annorlunda procedur men det är faktiskt bara mysigt, man känner hur det skapar ett speciellt band mellan oss. Ska nog börja läsa lite saga för henne också.

Det är bara det här med flaskan som sagt.... Blir ju svårt att mata henne med gröt i sängen innan hon somnar....Ja ja, nu sussar hon sött i nybäddad säng. Snart ska denna mamman också krypa till kojs!

Inga kommentarer: