fredag 1 juli 2011

Att shoppa smart

Ja, vad är det egentligen? Är det att handla allting på rea? Att beställa på nätet eller utnyttja rabatter? Förut kunde jag handla två par skor på Din sko som var fruktansvärt obekväma och en massa toppar på H&M för att sekunden senare handla en oförskämt dyr klänning i en boutique. Som jag sen använde en gång. Inte så smart shopping va? Skorna de förblev oanvända och topparna blev det hål i. Klänningen hänger i garderoben....

Ett snyggt linne och en haremsbyxa från H&M behöver inte kosta mer än några 100-lappar och det är en outfit som är het i sommar men kanske inte nästa. Bra så tycker jag. Medan ballerinaskorna från Gucci använder jag år efter år. Tillexempel. Jag vill inte vara en slösa men jag vill ändå kunna unna mig saker och jag älskar att fynda kvalitet till riktigt bra pris. Som en person i min närhet sa: "Det är den här fåfängan...och tillfredsställelsen att ha en Kenzo i garderoben". O ja, jag håller med, ibland shoppar man med känslorna utanpå!

Kanske...men bara kanske har man blivit lite mer shoppingsmart. Här är några av sommarens fynd och måsten:

Missoniinspirerad klänning från Ilse Jacobsen smickrar min figur


Linne från H&M med oväntad superpassform
Haremsbyxa från H&M. Jag vill egentligen inte ha något annat på mig!
Skor med läderremmar från Ilse Jacobsen (färgen stämmer inte överens de är dimblå)

1 kommentar:

Maximus sa...

´Ha ha som jag kände igen det där. Jag brukar i och för sig inte gå loss på klänningar men har en grej med jeans och coola t-shirts. Helst vill jag ha nån som ingen annan har och den jakten är inte så lätt. I våras löste jag det genom att ge en lista till sambon när han var i Berlin. Billigt och kuliga kläder :-)