torsdag 29 september 2011

Den röda tråden

Isabelle har flyttat. In till ett eget rum alltså. Redan, tänker ni nu, eller hur? ;-) Och nu håller vi på för fullt att inreda detta lilla näste. Som vanligt när jag ska inreda eller välja kläder så har jag för bråttom. Jag blir så ivrig och hinner inte tänka IGENOM. Man borde väl skapa moodboards och sånt som stylisterna visar upp i teve. Ni vet en sådan med urklipp, tygbitar, bilder och knappar. Där allting flyter ihop och sticker ut som i en enda stor symfoni-harmoni. En röd tråd.

Nåja, nu var det ju liiiite genomtänkt förut, mycket café latte och vitt. Men de senaste dagarna har vi stuvat om och belamrat rummet med en DEL rosa. Finns det någon annan färg? Men hörni, varför är det så svårt att hitta fina gardiner? Jag tänker mig en skir gardin med fjärilar eller små kronor på. Nä, istället går nätbutikerna all-in på Disney Princess! Och taklampor ska vi inte tala om! Men igårkväll hittade jag DEN lampan - det stod bara Isabelle på den! Eller...egentligen stod det Isabelles mamma...och pappa som suckar på den.

www.lauraashley.com


När jag orkar ska jag fota rummet så att ni får se hur det blev och så kan ni sitta och säga åhhhhhh vad fint eller naaääääääääeeeee så skulle jag aldrig gjort.....

1 kommentar:

Maximus sa...

GUD vilken söt lampa!! Dyr? :-) Kramar