torsdag 22 september 2011

Midnattslyx

Kvart i tio somnade Isabelle för kvällen. Pooo-haaa. Trots en förkylning är hon hur pigg som helst. Äter som en hel karl och idag har hon hjälpt mig att städa och tvätta. Hon torkar med trasan på bordet och hjälper till att stoppa in tvätt i maskinen. Hennes utvecklingskurva är för tillfället hysteriskt snabb och rolig. Ej Ej...säger hon till alla inne på Maxi och vinkar med sin lilla hand. Sen har hon också skrikit grannkatten i örat (stackarn), dragit sin egen katt i svansen och kiknat av skratt (och jag försöker säga NEJ-NEJ ISABELLE!). Jösses...ungen spurtar fram till alla djur!

Och nu. Nu är jag sådär trött så att när min man frågade om jag inte skulle komma och lägga mig svarade jag nä jag vill bara sitta här och känna tystnad och njuta av att ingen vill mig någonting just nu.. Och så vill jag snusa på mitt nytvättade hår och vänta på att det ska torka innan jag lutar nacken mot kudden. Det är midnattslyx det.

Inga kommentarer: