fredag 9 september 2011

Perspektiv

Igår var inte den bästa dagen. Jag läste och hörde alldeles för mycket om den ryska flygplanskraschen som dödade HV71:s förre målvakt. Vet inte varför men jag känner mig riktigt sorgsen över detta. Kanske för att jag har bott i Jönköping, kanske för att jag gillar hockey, kanske för att jag har träffat Stefan Liv ett par gånger, kanske för att jag vet att han var stadens hjälte, kanske för att jag vet att i Jönköping, där är man hockeyfrälsta mer än kyrkofrälsta, kanske för att jag själv har barn och han var en pappa till två små barn. Och pappor, de kan bannemig inte bara gå och försvinna. Det får inte hända.

Hur som...på eftermiddagen stack vi iväg till Ikea för att pigga upp oss och Isabelle for runt som en skottspole på barnavdelningen. Jag hittade inget av intresse förutom liiiiite inspiration till Isabelles rum som vi snart ska inreda lite bättre. Nu är det ju kombinerat arbetsrum, lekrum, klädförvaring och skoförvaring. Det är ju världsliga saker detta men det ska bli skönt att slippa skor, sladdar, papper, mappar, mobiler, pennor och leksaker i en enda stor hög!

Jag bjuder på en bild av en annan målvakt (fotboll förvisso och halv-pensionerad sådan men ändå :-)), Isabelles pappa och min man. Och så tänker jag ha perspektiv på livet idag.

En liten Isabelle nybadad i pappas famn

1 kommentar:

Maximus sa...

Så fint skrivet Carro och mammor och pappor ska minsann inte dö i förtid! Kram på dig!