torsdag 29 november 2012

Är det detaljerna som räknas?

Om jag pratar utifrån ett "jobbperspektiv" så är jag ingen detaljorienterad människa. På mitt jobb ansvarar jag både för större och mindre projekt och jag är oftast själv i dessa. Det passar mig eftersom jag gillar att styra och ställa själv. Det är inte så att jag inte gillar att samarbeta för det gör jag annars utveckas man ju inte. Men.... jag blir oerhört frustrerad när saker som normalt sett tar mig 30 minuter helt plötsligt tar 1 timme! På grund av att någon ska grotta ner sig i för mig, irrelevanta detaljer. "Jag har inte den här tiden!!!" blev resultatet av min frustration igår. Förmodligen lyste ordet "OVERKILL" i pannan på mig.

Däremot är jag noggrann när det kommer till mina trycksaker och printannonser. Tro inget annat. Jag är rätt bra på att korrekturläsa text.... men herregud, jag kunde läsa när jag var 4 år så jag antar att jag har en fallenhet för ord. Precis som morfar och mamma.

Min poäng med det här inlägget är att man faktiskt lär känna sig själv genom att samarbeta med andra. Vilket kan vara bra för ens personliga utveckling som det så fint heter. Nu måste jag bara hitta ett sätt att förhålla mig till de som gillar att grotta ner sig i detaljerna.


Inga kommentarer: