tisdag 10 februari 2015

Dreams come true

I över tio år har jag haft en dröm, något som jag skulle vilja göra en dag. Men motivationen, ekonomin, lusten har kanske inte alltid varit där. Inte tillräckligt i alla fall.

Konstigt att allt det där ska komma när man är hemma med två barn. Men viljan har vuxit, motivationen likaså. Det är häftigt hur man kan förändras som människa när man får barn. Ja inte i grunden men de där egenskaperna man aldrig har låtit blomma fullt ut. Det är som om de får extra kraft av barnen och livet med dem. För visst är det så, att en småbarnsförälder är både kreativ, effektiv och viljestark. Viljan, den är häftig. Att man ger sig den på att man ska klara det. Att brinna för någonting. Så nu jobbar jag på det...min lilla dröm. Inte helt själv. Det är jag och mannen. Det är häftigt. Vi kan säga att vi kompletterar varandra. Jag gör av med pengar och han gör kalkyler och knackar på datorn. Men det ska ju sys ihop till en helhet allt det här.

Inte så glammig dessa dagar...

Visst f-n blir man trött då. Två barn, hus som alltid ska fixas med och ett företag. Och om några månader ska jag börja på mitt ordinarie jobb igen. Sen ska det sociala tas om hand, det ska planeras aktiviteter för barnen, man ska träna och hinna få frisk luft emellanåt. Jo tack ett par timmar till på dygnet hade varit kalas. Men kryss i taket - i skrivande stund leker Sofie med blixtlåset på Isabelles jacka och den sistnämnda softar med iPad i soffan efter en lång utedag på förskolan. Livet.

Jo, snart ska ni få veta. Snart...


Inga kommentarer: