onsdag 7 januari 2009

Helt slut

Idag har det verkligen varit full fart. Har jobbat med mitt företag och skickat ut mina första mail till potentiella kunder! Har fixat med bröllopet och så var jag i blomsteraffären och pratade om hur min bukett ska se ut. Det blir vita rosor, vita ranunkel, lite grönt och en liten liten touch av rött. Kommer bli så fint! Fatta att bara för man gifter sig på Alla Hjärtans Dag så stiger priset på rosor med det dubbla...och mer därtill om man ska ha röda. Vilket jag strök ganska snabbt.

Hur som helst är det världens bästa florister, det är ett par som driver butiken och har underbara rosor i olika former och färger. Och deras svindyra doftljus ska vi inte tala om....Fantastiskt. Jag skulle kunna ha hela deras butik här hemma! Fast då hade katten fått ett lyckorus, han gillar att bita av huvudet på rosor och tulpaner....Mmm det är så kul att hitta en slaktad bukett på morgonkvisten när man går upp.

I år har vi plastgran. Mmm jag vet det är en synd egentligen. Men katten har iaf fått för sig att sitta och lukta på den ändå. Och nysa!!! Det har han gjort hela julen. Vi har kommit fram till att han är allergisk mot plastgran. Eller så vill han bara visa sitt missnöje med en oäkta gran. Silverkulorna har fått sig en omgång som vanligt på julen.

Tur att julen ska ut snart och in med tulpaner (en stund iaf)
Ciao

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, kvinnan med miljoner saker i luften. Det är du det C. Det är konstigt det där med priserna, allt blir dubbla priser. Jätte knepigt.. Jag är jätte hedrad! Och du har fått en award av mig. :-)