onsdag 26 maj 2010

Tre veckor kvar

Ja idag är det tre veckor kvar. Men det kan ju också bara vara en vecka...eller typ fem (hjälp!)

Idag har min mamma varit här och masserat mina fötter och hjälpt mig lite med ärenden etc. Fick handlat ett nytt schampo och bokade en klipptid till nästa vecka. Sen satt vi i solen och fikade en stund. Ljuvligt väder idag ju! Mannen jobbar över...så jag får väl laga middag idag. Men vad!? Har 0 inspiration. Men kanske man en dag skulle skriva en kokbok för gravida. Ja och då menar jag inte en sån klämkäck kokbok med en massa förmaningar. Nä, en med recept som går snabbt att laga och där man inte behöver koka, mikra, smälta, hacka, gratinera, steka och använda en massa skålar, stekpannor och kastruller som du sedan måste städa undan.

Jag har ju inte haft så mycket krämpor under min graviditet. Men den senaste veckan verkar allt ha infunnit sig. Tex varför får jag halsbränna kl 4 på eftermiddagen varje dag? Konstigt....

Nu ska jag vagga bort till spisen och se vad jag kan hitta på...

2 kommentarer:

Maximus sa...

Gaviscon äger mot halsbränna och jag var beroende av nässpray. Så fort bebisen är ute så försvinner allt sånt i ett huj tack och lov :-) Kramar

EMMA TAUSON sa...

Jag lovar att köpa din kokbok för gravida nästa gång om du har gjort en då! Jag hade samma problem som du idag, ingen ork att laga något och absolut ingen lust att diska... Tillslut blev det fantasilös falukorv och snabbmakaroner. Jag har också fruktansvärd halsbränna, har haft det under hela graviditeten men sista veckan har det blivit het outhärdligt, köpte gaviscon idag det hjälpte lite garn men dom smakade f**, blääää. Hoppas det blir bättre snart :)
Är du nervös inför förlossningen?