fredag 16 december 2011

Kära 18 B

Jag hatar att flytta. Jag har nämligen alltid haft förmånen att stortrivas i det som varit mina hem. Och jag är en sådan människa som kan fästa mig vid ett trägolv, ett speciellt fönster eller en utsikt. Alltid när jag står inför en flytt blir jag sentimental. Jag tänker "åhhh så mysigt det ändå är här" eller "minns du när vi....?".

Jag kan varenda tegelsten i Västra Hamnen. Malmös urbanaste stadsdel har varit mitt hem i över fem år. Glassigt på sommaren för ett par i 30-årsåldern, lugnt och sköna promenader längs havet på hösten. I vår lilla trea har jag gått igenom många olika faser. Jag har startat upp ett företag här, jag har kastat fjärrkontroller i golvet, ätit hummer på balkongen, konstant homestylat, brutit armbågen, jagat grannkatter och blivit friad till här. Jag har suttit med värkar och försökt profylaxandas medan förbipasserande tittat in genom fönstret (nackdelen men också charmen med VH) för att några dagar senare bära in ett underbart litet knytte här på 18 B. Jag har haft fantastiska mammadagar medan vårvintersolen lyst in genom fönstret. Jag har planterat mängder av hortensia på balkongen och druckit kaffe på densamma medan måsarna skriat så att det ekat mellan husväggarna.

På 18 B har vi haft ytterdörren på vid gavel när temperaturen letat sig upp över 15 graders-strecket, vi har grillat med goda grannar, stört oss på mindre goda och druckit coctails ute vid havet. Kära 18 B; jag kommer att sakna dig, du har tjänat mig väl och jag ska aldrig glömma dig.


Här kommer ett bildregn från åren 2006-2011












3 kommentarer:

sara sa...

22E kommer sakna er! Vem ska vi nu grilla med?
Tänk att för ca. 1 år sedan grillade vi korv ute i snön! :o)
Nåväl, jag är också orolig över vem ska hålla koll på när vi släckt lampan för natten, och vem ska uppmärksamma mina julstjärnor!
Lycka till med ert hur, vi hoppas att få komma på besök så småningom.
Många kramar!

Lilla H sa...

Mina vänner bor där också precis vid Turning Torso med världens mysigaste innegård och ett stenkast till vattnet. När vi var i Malmö sist bodde vi på Park Inn mitt emot Maxi det kan verkligen rekomenderas.

Maximus sa...

Så fint Carro! Jag jag har fina minnen av 18B (tack för kul fester, nyår, midsommar, grillkvällar, fikor och glöggmys) också men nu kan vi ju hänga på gallerian :-) Stor Kram