tisdag 14 december 2010

Maxad på Maxi

Vad gör man när det är så sörens kallt och vinden piskar en i ansiktet? Mmm just det. Man stannar inne! Inte är det kul MEN jag var faktiskt en runda på Ica Maxi. Kära Maxi. Eftersom vi bor granne med Ica-jätten så blir det dagens höjdpunkt när man inte har något speciellt att göra.

Givetvis självscannar man och har gjort sedan urminnes tider, såklart. Nåväl, först försöker man motstå Lindts gigantiska chokladhyllor som de har byggt upp precis när man kommer in. Sen kollar man in julpyntet för hundrade gången. Jaha, och sen kan man alltid vandra vidare till leksaksavdelningen, filmhörnan och köksavdelningen. Ooops det slank visst ner ett paket servetter....och ett doftljus. Bröd, kex, frukt, pålägg och just det....måste ju ha oliver. Och svindyr vinäger. Väljer mellan 19 olika sorter....Filmjölk, yoghurt, juice...och en till juice....ägg, keso, creme fraiche. Havregryn! Ifall jag blir sugen på gröt.... Julmust, frysta bär...skumtomtar....va faaaeeen...måste de ställa skumtomtarna här? Då måste man ju ta dem....Välling, 7 barnmatsburkar, disktrasor...Puh..är jag klar nu? Vad var det nu jag skulle ha egentligen? Hmmm...vandrar långsamt mot kassan. Äsch, det är så tråkigt idag. Måste ha en skvallerblaska också.

"Gick det bra att scanna allt idag?" samma fråga som vanligt.

"Nää det gick åt helvete, jag handlade alldeles för mycket!", tänker jag.....

"497:50 blir det då, tryck på godkänn-knappen är du snäll!"

"VAAA? Hur blev det så mycket, jag handlade ju ingenting!!" pratar med mig själv....

Kommer hem, kollar posten. Då ligger månadens Buffé i brevlådan. Med en värdecheck på 50 kronor! Amen...jag var ju nyss där.....Ja ja..det är en dag imorgon också....

2 kommentarer:

ellenojag sa...

hahahaha klockrent!
tur det är en dag imorrn med ;)
tack för tipset om Timerland skorna förresten, är nu ett par rikare :)

Liw sa...

jag känner igen mig allt för väl. Tyvärr brukar min nota sluta bra mycket högre...