torsdag 2 september 2010

Aj!?

Igår var vi på BVC för Isabelles 3-månadersvaccination. Isabelle är en stark tjej så jag var aldrig speciellt orolig för att det skulle göra ont på henne. Ok, lite orolig kanske jag var för hur hon skulle reagera efteråt. Hur som helst, sköterskan höll en lång monolog om hur mycket bebisarna brukade skrika, särskilt efter spruta nr två.

Första sprutan reagerade Isabelle inte ens på. Och vid andra sprutan sa sköterskan "ja nu kommer hon skrika, det kan jag lova för det gör ALLA bebisar!" Hon stack in nålen, Isabelle gjorde en liten grimas och sen började hon skratta åt mobilen i taket. "Oj då, ja det var en smärttålig tjej, detta har jag aldrig varit med om!" Ja, det visste jag väl, tänkte jag i mitt stilla sinne.....

På kvällen var hon ganska slö och så fick hon lite feber, som tydligen är vanligt efter vaccinering. Men efter lite Alvedon och 9 timmars sömn inatt verkar hon nu vara i form igen. Vilken unge!

Inga kommentarer: