onsdag 24 augusti 2011

Kaos

Vissa dagar blir det bara kaos. Som idag. Isabelle hade kissat utanför blöjan imorse (fråga mig inte hur eftersom vi var uppe 04 med en pigg dotter och bytte till en ny) och lakanen var våta. Pappa hade försovit sig (eftersom han var uppe med en pigg dotter kl 04), disken stod upptornad på diskbänken och blöjorna var nästan slut.

Jaha, bara att ta tag i saken. Duschar Isabelle, ger henne frukostvälling, slår på teven, tvättar lakan, bäddar med nya, gör iordning köket, sätter på kaffe (kroppen skriker efter kaffe vid det här laget), byter en bajsblöja (bra timing där EFTER duschen), brer en macka till Isabelle och vi äter frukost. Samtidigt kommer jag på att jag inte duschat på två dagar, att det finns en ansenlig hög papper att ta tag i och att jag har ett viktigt ärende att göra idag. Och mitt i allt detta ska jag stimulera min dotter!

Jag hann i alla fall duscha med vidöppen dörr samtidigt som Isabelle kollade på teve, bädda vår säng och laga lunch. Nu sover liten och jag har tom fått lite mascara på fransarna, stoppat papper i kuvert och svarat på e-post. Snart dags att bege sig ut och sen är det bara hem och förbereda middagen....

Mamma, det är roligt med kaos ibland!


Inga kommentarer: