måndag 30 mars 2009

Man kan kalla dem för maffia...

Vad är det för människor som sitter i våra svenska styrelser? Och viktigast av allt, hur i hela friden får de sina jobb? Snackar de sig in eller hur farao gör de? För det kan inte vara på grund av sin intelligens iaf.

Här kämpar man på i sin vardag och jag vet att jag är både smart och duktig och engagerad på mina jobb. Jag känner dessutom ett antal skärpta, kvalificerade människor som lätt skulle kunna sitta i en styrelse och göra ett f-n så mycket bättre jobb än många andra som man läser om! Man blir ju arg!

http://sydsvenskan.se/sverige/article422949/LO-kraver-pengarna-tillbaka.html

Och det värsta är, de finns inte bara här utan de nästlar sig in överallt. Helst i fackliga styrelser och kommunala bolag. För där märks inte deras bristande kompetens. Där är det helt ok att ha en tunn utbildning, bara du röstar på "rätt" parti och håller dina medspelare om ryggen. Du gör mig en tjänst så gör jag dig en tjänst. Man kan kalla dem maffia....

1 kommentar:

Maximus sa...

Oh Caroline Du har så rätt så rätt och ja de finns överallt. Till och med på en gata, en krog och en arbetsplats nära dig...