torsdag 5 mars 2009

Tennis anyone?

Imorgon är det ju Davis Cup här i Malmö. Ingen kan väl ha missat det....Ja inte för att det är någon höjdarmatch rent spelmässigt utan mest pga det som händer i periforin av detta idrottsevenemang. Så tråkigt att Malmö Stad väljer att låta matchen spelas utan publik, och så skylla på säkerhetsfrågan...när det egentligen rör sig om att ta ställning. Och alla de som ska demonstrera och hävda sitt ego i helgen....Tänk på vad detta kommer kosta vår kära stad istället! Pengar som istället kunde användas till att exempelvis skapa en vettig informationskampanj med syfte att främja fred och stötta krigsoffer. Men så långt tänker man väl inte. Hej och hå, ut och kasta gatsten med rånarluva på!

Tennis är en sport som ligger mig extra varmt om hjärtat som säkert många av mina nära vet. Även om jag aldrig spelat på elitnivå själv har tennisen alltid funnits runt mig på något sätt, oftast i form av min brors, pappas eller farfars karriärer. Jag sätter in en bild på min farfar, Torsten Johansson, som både har spelat Wimbledon och ställt upp i 72 Davis Cup matcher. Han var en sann idrottsman och en bra människa!



Inga kommentarer: