onsdag 16 mars 2011

Isabelle, min solstråle

Idag fick jag minsann sovmorgon till klockan 8! Isabelle somnade om efter att ha fått välling av pappa vid 05.30. Tack för det! Just nu har den här lilla damen mycket energi som ska förbrukas på olika sätt. Att snurra som en tornado i sängen är kul. Att åla sig på golvet är roligt men frustrerande efter ett tag. Ja, nu är det nog inte långt tills hon börjar krypa! Själv kröp jag inte alls när jag var liten, jag började gå direkt istället så vi får väl se vad som händer...

Häromdagen fick Isabelle lite påfyllning i garderoben av mormor. En topp och två leggings...i stl 86! Ehhm...kanske ska kalla henne långa damen. Hon är nu 75 cm lång och väger 9 kg vid 9 1/2 månders ålder. På BVC tyckte sköterskan att hon kunde gå upp lite mer men tja...hon går stadigt upp, äter mycket och regelbundet och följer kurvan så... Men de gillar ju att ge en något att tänka på. Jag menar, det kan ju inte vara fööör bra.

På 10 månaderskontrollen häromdagen tyckte doktorn att hon skulle banka två klossar mot varandra. Det tyckte inte Isabelle, hon dängde dem i bordet istället. Det tyckte jag var roligt, ha ha. Och nästa dag tog hon upp två klossar här hemma och...bankade dem mot varandra! Sådärja mamma, färdigt! Jag kan..men bara när JAG vill. För övrigt så är hon faktiskt världens lättaste unge. För det mesta strålande glad och gnäller sällan. Istället säger hon ifrån, högt och direkt. Rak kommunikation är vi bra på här hemma!

Ljud som hörs mycket just nu är däj-däj-däj....ti-ti-ti.... ba-ba-ba...ksh-ksh-ksh (tror det är katten). Hemlagad mat är inte gott, burkmat ska det vara! Macka med färskost är en annan favorit. Och filmjölk! Läsa bok börjar bli intressant och sjunga Imse Vimse spindel 98 gånger med stora rörelser. Ja, livet med Isabelle är en fantastisk resa och varje dag händer det något nytt.

Det var en liten uppdatering om Ms Isabelle!

Tänk att ett litet frö kan ge en så mycket glädje!

2 kommentarer:

Fia sa...

Hon är allt en liten solstråle =)

Malin & Prinsessan sa...

Hihi, ja vi måste pröva imorgon igen och se om hon kommer ihåg hur man vänder sig ;)

Hon är så söt din lilla tjej!
Kram kram