tisdag 8 mars 2011

Dagens kvinna

Hon: Kan du börja att plocka upp dina mysbyxor som du alltid lämnar i en hög i sovrummet? Vi har tom satt upp en krok bakom dörren för att hänga kläder på.
Han: Men de hänger ju alltid där när jag kommer hem
Hon: ....är svart i ögonen och funderar över när hon ska elda upp de satans Nikebrallorna
Han: Jag trodde det var din kärleksförklaring till mig!
Hon: Det är INTE någon kärleksförklaring när jag plockar upp dem varje dag, DET kan jag lova!
Han: ...plockar upp byxorna.... Grattis på kvinnodagen!!

Kvinnodag? Det borde vara Internationella gudinna-städerska-kokerska-ekonom-projektledare-barnpedagog-reseledare-eventkoordinator-karriär-älskarinna-sjuksköterska och mammadagen!!!!

Och män undrar varför kvinnor är så arga... Nåja, njut av dagen, ät en semla och klappa dig själv på axeln kvinna! Och glöm inte, Syster Duktig finns inte mer!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fin bild på er! Tänk vad dom växer! :-)

Grattis till oss kvinnor! Kram

Bawa sa...

Haha bra där! jättesöta är ni! kram

Linda Kapusta sa...

Gilla!

Trassel sa...

Konstigt, är det så i andra hem också?:)

Anonym sa...

Haha! Klockrent! :) Vi kvinnor kan verkligen titulera oss som mångsysslare! Ibland blir jag så arg på det hela så jag vet inte var jag ska ta vägen, jag drömmer fortfarande om jämlikhet ;) och undrar när och om det kommer att inträffa ;)