tisdag 29 mars 2011

Lek

Isabelle går nu mot 10 månader och blir alltmer aktiv. Isabelle kan roa sig själv långa stunder och komma på nya saker. Som att plocka i och ut leksaker ur gåvagnen eller hitta en liten, liten etikett som måste undersökas. Men stundtals märker jag att hon tröttnar fortare på sina leksaker. Och när min egen fantasi börjar tryta vet jag inte riktigt vad vi ska leka. Hon tycker om att titta i sina pekböcker och att man läser en liten stund för henne. Vi brukar också leka tittut, bygga med klossar, leka med gosedjuren och träna på att gå med gåvagnen.



Hur och vad leker ni med era barn?

4 kommentarer:

Trassel sa...

MiniT blir ju snart 8 månader så vi bukar mest sitta på golvet och leka lite med skallror eller typ böcker i tyg som prasslar lite. Nu har hon ju dock mer fått upp intresset för att försöka åla iväg vilket gör att man inte känner sig lika nödvändig som lekpartner.Verkar mer som hon vill upptäcka själv.

Maximus sa...

Jag tyckte att tiden mellan 9 månader och 1,5 år var svår ibland just när det gällde lekar och leksaker. Aron hade en grej som kunde hålla honom sysselsatt i timmar dock och det var riva söner tidningar. Sen när han började gå bra så gick det lättare och han började klättra, springa, hoppa, krypa och det blev en lek i sig. Just nu är det rollekar som gäller och det är skitkul faktiskt!

Gabby sa...

Max & Theo tackar så hjärtligt för gratulationerna!=) Hur mår ni? Hoppas vi ses snart, har haft SÅ mkt nu med kalaset och så men snart är det lugnare igen;) Kramar till er!

Lingonberrie sa...

Tittar in och säger hej! Kan inte säga så mycket om barnlek för jag har ju inga själv. Men jag skulle nog tycka det var kul att lyssna på musik med barn och hoppa och dansa runt lite. Med barn i famnen! :-)
hälsningar,
L